fredag 10. juli 2009

Berserk i Stillehavet

I BERSERK! skrev jeg om høstens seiltur i Alaska med Jarle Andhøy og skuta Berserk. Nå er alle formaliteter i orden og 18. August setter jeg meg på flyet til Alaska for en 21 dagers seilas til Dutch Harbour. Deretter er planen å fly ned til Pittsburgh, for å tilbringe 2 nye uker på Apple-kontoret der. Berserk seiler videre til Japan, Micronesia, Manilla, Papua Ny Guinea, og Indonesia. Mer om ruta her.

"Berserk"

På alle disse etappene kan man være med som betalende mannskap. På sidene til Hvitserk Eventyrreiser & Ekspedisjoner som tar seg av mannskapsformidlingen kan man lese følgende: "Dersom du ønsker en programfestet, forutsigbar ”dag til dag” ferie, er redd for pirater, sjøsprøyt, eller korrupte embetsfolk; er dette IKKE alternativet for deg. Men om du er fleksibel, tilpasningsdyktig, omgjengelig og søker unike erfaringer hinsides alt annet du har opplevd, og inngå som en del av mannskapet om bord, er det bare å sette sjøbein og nyte ditt livs eventyr."

Jarle Andhøy, Kaptein

Dersom jeg skulle valgt en etappe til, bortsett fra Alaska, ville jeg definitivt mønstret på i Papua Ny Guinea fordi "Krigsdans med Kannibaler" er ett av punktene på programmet der. Sign me up! Nei, det er sikkert ikke "ordentlige" kannibaler men det er kanskje like greit?

Men jeg skal altså mønstre på i Kodiak, Alaska og for å komme meg dit er følgende melkerute booket: Trondheim - Oslo - Frankfurt - Anchorage - Kodiak Bay.

Frode Øijord, Matros

Det er altså bare en drøy måned igjen til jeg setter meg på flyet til Alaska. I mellomtiden skal jeg bare fikse noen detaljer som å kjøpe en veldig bra reiseforsikring, et "ordentlig" kamera og diverse andre ting jeg trenger.

Jeg skal også følge med på Kapteinsbloggen. En kollega skal sammen med to kamerater seile langs Svenskekysten og Danmark i sommer. De har planlagt å blogge en del underveis, så det blir spennende å se hvordan det går.

Begynner å få litt reisefeber allerede. Føles bra!

2 kommentarer:

  1. Hm, mente jeg hadde posta en kommentar her allerede men må ha glemt å trykke post gitt... Anyhows, storarta greier. Blir smått misunnelig, men det er vel ikke akkurat verdens verste ferie jeg er på sjøl!

    Lars

    SvarSlett
  2. Hehe, da jeg publiserte dette innlegget vurderte jeg å stenge muligheten for kommentarer siden det aldri har kommet noen!

    Har forresten kjøpte meg speilrefleks til turen nå, et Olympus E-620.

    SvarSlett